Polarcup i klatring

Hamarøy Klatreklubb arrangerte lørdag 25. januar sesongens femte runde i Polarcup. Polarcup er den regionale konkurransecupen i klatring for Nord-Norge.
Arrangementet ble en skikkelig klatrefest, med over 60 konkurrerende klatrere. Rundt 45 var tilreisende fra Tromsø, Målselv, Vesterålen, Narvik, Lofoten og Bodø. Elever fra KHVGS hadde cafe under konkurransen og middagsservering på kvelden. Flere skuelystne Hamarøyværinger bidro til god stemning da de tok turen innom for å se på klatrerne. Hamarøy klatreklubb var godt representert og fikk pallplassering i yngre junior gutter og yngre junior jenter.
Neste års polarcup i Hamarøy vil blir arrangert i den nye klatrehallen som etter planen skal stå klar kommende høst.
Her er resultater fra Polarcup på Hamarøy Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu..
Tekst Thomas S. Hutchinson
Foto: Brage Eilertsen Lund



Sist oppdatert
