Statusoppdatering covid-19

Mandag meldte vi at to elever i Hamarøy har testet positivt for covid-19. Tirsdag er det testet ca 80 elever fra Knut Hamsun videregående skole og Innhavet oppvekstsenter, og nærkontakter. Prøvesvar forventes i løpet av 1-2 dager på grunn av stor trykk på laboratoriet på Nordlandssykehuset. Kommuneoverlege Elisabeth Richter anbefaler at alle som reiste med skolebussen til og fra Innhavet den 24., 25. og 26. august tester seg. Dette gjelder også elever med korresponderende skolebusser mellom Oppeid og Innhavet.
Elevene fra Innhavet oppvekstsenter på 5.-7. trinn har hjemmeundervisning, og de øvrige elevene har vanlig skoledag på onsdag.
De som må i karantene, får direkte beskjed fra smittesporingsteamet.
De som mistenker at de er smittet eller syke med koronavirus skal ringe 477 66 557 for å avtale tidspunkt for testing. Ikke møt opp hos lege/legevakt uten å ringe først. Åpningstider for test-telefon ukedager kl. 08:30 - 10:00 og 13:00 - 14:30.
Sist oppdatert
