Elever har lært om gamme

I høst har 3. og 4. klassingene ved Oppeid skole lært om samisk bosetting og i denne sammenhengen utforsket hvordan en gamme (goahte) er bygd. 

Elevene har tatt turen til Egerdalen og sett på en gamme. Elevene samarbeidet om å lage en mest mulig detaljrik tegning av gammens inn- og utside som de senere brukte som "plantegning" til å bygge små modell-gammer av naturmaterialer i Lysløypa på Oppeid.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?
Fant du det du var på jakt etter?