I følge FHI sine anbefalinger skal vaksinen fra AstraZeneca brukes til helsepersonell i første omgang. Det spesielle med denne vaksinen er at den kommer i minstepakninger på 100 doser, i motsetning til for eksempel Pfizer sin vaksine, som kommer i ett og ett glass med seks doser.

Pfizervaksiner vil i stor grad være dose 2 vaksiner, og til noen i prioriterte grupper.

De som har meldt seg på vaksinering, vil få telefon fra Hamarøy kommune og avtale time. Ikke ring til legekontor eller helsestasjon dersom du allerede står på listen. Du blir kontaktet når din tur kommer.

Vær obs at kommunen ikke vil be om personsensitiv informasjon når vi tar kontakt. Husk også på at vaksinen er gratis, og at det aldri vil være krav om (forhånds) betaling for å få vaksine tidligere.